Transparència i Accés a la informació pública
Com s'exerceix el dret d'accés a la informació pública? Què és la transparència?
Dret d'accés a la informació pública. Peticions i resolucions:
El pot sol·licitar qualsevol persona física, major de 16 anys, a títol individual o en nom i representació de qualsevol persona jurídica que estigui legalment constituïda.
D'acord amb la disposició addicional primera de la Llei 19/2014, l'accés dels interessats als documents dels procediments administratius en tràmit es regeix pel que determina la legislació sobre règim jurídic i procediment administratiu. En el cas de les matèries que tenen establert un règim d'accés especial, aquest accés és regulat per llur normativa específica, i amb caràcter supletori per la Llei 19/2014.
Es pot sol·licitar mitjançant el tràmit disponible en el aquest enllaç.
Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública (GAIP)
Les resolucions i dictàmens en aquesta matèria les emet la Comissió de Garanties del dret d'Accés a la Informació Pública (GAIP).
Les que fan referència al municipi de Dosrius les podeu trobar en aquest enllaç.
Transparència
És l’acció proactiva de l’Administració de donar a conèixer la informació relativa als seus àmbits d’actuació i les seves obligacions, amb caràcter permanent i actualitzat, de la manera que resulti més comprensible per a les persones i per mitjà dels instruments de difusió que els permetin un accés ampli i fàcil a les dades i els facilitin la participació en els assumptes públics.
La informació que teniu disponible al portal de transparència de l'ajuntament s'estructura en 4 grans àmbits, que són els següents:
- Informació institucional
Organització política, personal, entitats i altres organismes
- Informació sobre la gestió econòmica de l'ajuntament
Pressupostos, gestió tributaria i econòmica, patrimoni, subvencions
- Acció de govern i normativa
Actes, acords, edictes, convocatòries, normatives, plans i estratègies
- Contractes, convenis i subvencions
Perfil del contractant, menors, organs i convenis de col·laboració
- Indicadors de Transparència (Segell Infoparticipa, Índex de maduresa digital, etc.)
- Segell Infoparticipa:
- Resultat Ajuntament de Dosrius, avaluació de l'any 2022: 90,38%
- Resultat Ajuntament de Dosrius, avaluació de l'any 2021: 92,31%
- Resultat Ajuntament de Dosrius, avaluació de l'any 2020: 48,08%
- Resultat Ajuntament de Dosrius, avaluació de l'any 2019: 39,58%
- Resultat Ajuntament de Dosrius, avaluació de l'any 2018: 36,54%
- Resultat Ajuntament de Dosrius, avaluació de l'any 2017: 51,92€
- Resultat Ajuntament de Dosrius, avaluació de l'any 2016: 38,46%
- Resultat Ajuntament de Dosrius, avaluació de l'any 2015: 40,38%
- Resultat Ajuntament de Dosrius, avaluació de l'any 2014: 31,71%
- Resultat Ajuntament de Dosrius, avaluació de l'any 2013: 34,15%
- Resultat Ajuntament de Dosrius, avaluació de l'any 2012: 26,83%
- Índex de maduresa digital (Consorci AOC)
- Índex de maduresa digital 2022: 69 punts
- Índex de maduresa digital 2021: 73 punts
- Índex de maduresa digital 2020: 67 punts
- Índex de maduresa digital 2019: 74 punts
- Segell Infoparticipa:
Normativa específica de referència:
- Ley 19/2013, de 9 de diciembre, de transparencia, acceso a la información pública y buen gobierno
- Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
A on podeu trobar informació pública a la web municipal?
En general podreu trobar informació relativa, entre altres informacions, als següents temes:
- Plens municipals
- Pressupostos i plantilles
- Normativa general i fiscal
- Informació d'urbanisme
- Contractes i licitacions
- El tauler d'anuncis municipal
- Informació del personal de l'ajuntament
- Subvencions
- Etc.
ACCÉS AL PORTAL DE TRANSPARÈNCIA:
https://www.seu-e.cat/web/dosrius/govern-obert-i-transparencia
Ajuntament de Dosrius: Segell Infoparticipa 2021